واژه های نا ارام

از ادمهای اطرافم می نویسم ساده و عامیانه ....

واژه های نا ارام

از ادمهای اطرافم می نویسم ساده و عامیانه ....

سس سویا!

  من قبل از اینکه وارد کار فروشگاهی شوم کار عمده فروشی می کردم و تفاوت این دو کار زیاد است در عمده فروشی تعداد اقلام کم و تیراژ بالا ولی در فروشگاه اقلام بسیار متنوع است....راستش من خودم در ابتدای کار خیلی اجناس را نمی شناختم به صندوقدار ها سپرده بودم اگر مشتریها سراغ جنسی را گرفتند روی کاغذ یادداشت کرده و به من بدهند تا تهیه کنم.....یادم هست یک اقایی برای ما اجناس خارجی می اورد و یکبار یک کارتن سس سویا اورد....راستش تا آن زمان بنده سس سویا نخورده بودم! یعنی در طبخ  غذای روزانه ما از سس سویا استفاده نمی شد که ما ان را بشناسیم یاد یکی از رفقایم افتادم....او می گفت پدر خدا بیامرز من خیلی به ابگوشت علاقه داشت برای همین شنبه ها ابگوشت  با نان سنگک داشتیم یک شنبه ها ابگوشت بزباش با نان سنگک دوشنبه ها ابگوشت عدس با نان سنگک سه شنبه ها تاس کباب با نان سنگک چهارشنبه دوباره ابگوشت با نان سنگک!... این اواخر دیگه به مادرم التماس می کردیم که لامصب!لااقل نونشو عوض کن!.....البته غذای خانه ما این چنین تکراری نبود ولی در هر حال سس سویا ماده ای است که در غذاهای ایرانی از آن استفاده نمی شود و ما هم تا حالا نخورده بودیم!

خلاصه سس سویا که وارد شد بچه ها توی قفسه چیدند و بنده از سر کنجکاوی یکی از آنها را به خانه بردم و درب آن را باز کردم که به ذایقه من طبعا شور و بد طعم امد فردا به فروشگاه امدم و به ان کسی که سس ها را اورده بود زنگ زدم که بیاید این اشغال ها را ببرد! تا مردم مریض نشده اند که همکاران گفتند همه آنها فروش رفته و چیزی برای مرجوعی نمانده!...  مرتب هم مشتریها سراغ سس سویا را می گرفتند و می گفتند که در این منطقه فقط اینجا پیدا کردیم و خواهش و تمنا که حتما دوباره بیاوریم.....خلاصه بعدا باز هم سفارش دادیم و البته طریقه استفاده از این سس را هم یاد گرفتم! گرچه بنده اشپزی نمی کنم و در خانه همچنان از این سس استفاده نمی شود ولی  گاهی خودم در سالاد از آن استفاده می کنم.....

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.