واژه های نا ارام

از ادمهای اطرافم می نویسم ساده و عامیانه ....

واژه های نا ارام

از ادمهای اطرافم می نویسم ساده و عامیانه ....

چرخ گردون....

  من از نوزده سالگی وارد کسب و کار شدم جریانش را در وبلاگ قبلی در بلاگفا مفصل گفته ام دانشجو بودم کار هم می کردم.....ان زمان با اینکه تجربه کافی نداشتم ولی هوشمندانه حفره های بازار را شناسایی کردم مثلا فهمیدم که بقال ها برای خریدن تخم مرغ با مشکل مواجهند و باید مسافت زیادی را تا بازار طی کنند برای اینکه دو کارتن تخم مرغ بخرند برای همین می رفتم بازار یک وانت تخم مرغ می خریدم و داخل مغازه کوچک و اجاره ای خودم تخلیه می کردم و بقال ها هم می امدند و می خریدند البته کمی گرانتر می فروختم ولی باز هم برای آنها بصرفه بود چون لازم نبود برای یکی دو کارتن تخم مرغ تا بازار بروند.....عمده فروشان تخم مرغ صنف خیلی بد و بی شعوری بودند! بد حرف می زدند توهین می کردند حتی جواب سلام آدم را هم نمی دادند آن زمان دوران دیگری بود بازار ها رونق داشت و چندان به مشتری محل نمی گذاشتند برای من با آن سن کم و از انجاییکه دانشجو هم بودم این رفتار گران می امد چند باری بحث کردم دعوا کردم قهر کردم! که فایده ای نداشت عاقبت یاد گرفتم که با بی شعوری بازار سازگار شوم! چون راهی غیر از این نبود....

مخصوصا سه برادر بودند که کار اصلیشان تخم مرغ بود و آنها واقعا اذیت می کردند چون به غیر از بیشعوری صنفی که داشتند! تخم مرغ شکسته خراب و ناجور می دادند انها هم سن و سال چندانی نداشتند و اهل همه کاری هم بودند......

اینها را گفتم که بگویم برادر سوم چند روز پیشم امد در حالیکه بشدت نیاز مالی داشت خواست که استخدامش کنم  که البته ما کسی را نمی خواستیم آنها ورشکست شده بودند و همه زندگیشان را باخته بودند انها درآمد خوبی داشتند ولی ان درآمد کلان یا صرف تریاک می شد یا مشروب یا شب زنده داری و .....امان از چرخ گردون!....

نظرات 1 + ارسال نظر
المیرا سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 14:19

گهی زین به پشت وگهی پشت به زین

یکی از اشناهامون خیلی خرپول بود تو کار بازار اهن واینا بود تهران ولی بنده خدا یهو ورشکست شد الان خانومش تو خونه ترشی درست میکنه میفروشه در این حد حتی!!!!!!!!! بازارکسب وکار ونوساناتش قابل پیش بینی نیس خیلیا یه دوره ای ضرر کردن البته من که ازاین چیزازیاد سر در نمیارم چون دستم تو کار نیس وخبر ندارم چجوریه /راسی کانال تلگرام زدین حیف من تلگرام ندارم البت یه یکماهی داشتم اون نیازداشتم بعد زدم پاک کردم نه اینستاگرام دارم نه تل و,, فقط وبلاگ واخبار میخونم گهگاهی میگم یه وقت بد نباشه تلگرام ندارم خو باید به روز بود ولی دوس ندارم ازگوشی فراری ام اخه همه تعجب میکنن میگن تو اعجوبه ای :))))

من برای دوستانی مثل شما سعی می کنم مطالب تلگرام را اینجا هم بگذارم ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.